top of page

JEUGDFITNESS

Jeugdfitness bij Ik sport

Jongeren willen steeds vaker fitnessen, omdat dit makkelijker in te plannen is naast school en eventueel een bijbaantje. Wij introduceren jeugdfitness voor jongeren tussen de 13 en 15 jaar. Wij krijgen steeds vaker de vraag of fitnessen op jonge leeftijd mogelijk is. Dit is absoluut veilig als de basis van de oefeningen juist worden uitgevoerd. We starten we met een lessenreeks van 5 lessen onder begeleiding in een groep van maximaal 8 deelnemers. Hierin wordt ingegaan op de werking van de krachtapparaten en de daarbij horende juiste houding en gewichtkeuze. De deelnemers krijgen een strippenkaart bij inschrijving die wordt geknipt na elke les. Na deze lessenreeks mogen de jongeren in de sportschool sporten, er is toezicht om blessures te voorkomen. 

Is krachttraining gevaarlijk op jonge leeftijd?
Nee, krachttraining is niet schadelijk voor de ontwikkeling van jongeren. Al moet dit echter wel op een goede en juiste manier uitgevoerd worden vandaar dat jeugdfitness ook onder begeleiding zal zijn. De begeleiders zullen voor goede houding en uitvoering zorgen om blessures te voorkomen. 

Wat doet krachttraining voor je lichaam?
- Betere sport prestaties.
- Verkleind de kans op blessures.
- De botdichtheid neemt toe, wat zorgt voor sterkere botten.
- Het houd je fit en gezond dus verminderd de kans op obesitas en overgewicht. 

press to zoom
1/1
bottom of page